DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul

DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul
link : DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul

Baca juga


DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul





Sebulan yang lalu, saya telah dimaklumkan bahawa DAP Selangor telah memutuskan untuk menolak Datuk Seri Azmin Ali sebagai Menteri Besar Selangor yang baru jika Pakatan Harapan masih memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14.

Saya juga dimaklumkan bahawa keputusan DAP Selangor ini telah disampaikan oleh Timbalan Pengerusi DAP Selangor merangkap Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo, kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Azmin Ali sendiri.

Semalam, perkara yang tidak diketahui umum ini didedahkan secara terbuka dalam satu WhatsApp Group oleh seorang pemimpin AMANAH.

Sejak dimaklumkan mengenai perkara ini, beberapa persoalan terus sahaja terlintas di fikiran saya:

(1) Kenapa begitu awal sekali DAP Selangor membuat keputusan ini?

(2) Bagaimana Ahli EXCO Kerajaan Negeri dari DAP boleh berkhidmat dengan baik kepada Datuk Seri Azmin Ali tatkala DAP Selangor telah membuat keputusan ini?

(3) Apakah keputusan DAP Selangor ini merupakan satu bentuk campur tangan ke atas urusan dalaman PKR?

(4) Siapakah di kalangan pemimpin PKR Selangor yang dipersetujui oleh DAP Selangor untuk menjadi Menteri Besar Selangor yang baru jika Pakatan Harapan masih memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14?

(5) Apakah kesan keputusan DAP Selangor ini terhadap hubungan antara sesama pemimpin PKR Selangor serta antara pemimpin PKR Selangor dan pemimpin parti-parti politik lain di Selangor?

Dr Kamarul Zaman Yusoff,
Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (MAPAN),
Universiti Utara Malaysia (UUM).



Demikianlah Artikel DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul

Sekianlah artikel DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP Selangor Tolak Azmin Ali ? -Dr Kamarul dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/09/dap-selangor-tolak-azmin-ali-dr-kamarul.html

Subscribe to receive free email updates: