PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti

PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti
link : PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti

Baca juga


PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti

Liya S.

rafizi ramli


Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli, telah ditampar dengan amaran tegas dan mungkin diusir dari parti jika beliau terus mendedahkan perbalahannya, harian Cina Sin Chew Daily melaporkan semalam.

Mengutuk sumber parti, Rafizi dikeluarkan dengan amaran lisan berikutan kenyataan terbarunya, yang telah mencemarkan nama parti sebagai pertikaian di antara kem, yang kononnya bertentangan dengan membentuk perjanjian politik dengan Pas untuk pilihan raya umum ke-14 yang akan datang (GE14 ).

Sumber itu berkata ini berdasarkan nasihat yang dipenjarakan oleh ketua de facto PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada biro politik parti itu dalam meneliti tindakan disiplin.

“Berdasarkan nasihat Anwar, parti itu hanya akan mengeluarkan amaran lisan kepada Rafizi. Jika dia terus keras kepala (dalam mendedahkan hal-hal parti dalaman), dia boleh diusir dari parti. ”

Dalam satu kenyataan baru-baru ini Rafizi, yang diketahui telah menentang pakatan politik dengan Pas, menamakan Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali, naib presiden Shamsul Iskandar Mohd Akin, Tian Chua, Dr Xavier Jayakumar, dan Dr Shaharuddin Badaruddin, yang terlibat Dalam perbincangan dengan parti Islam.

Rafizi juga antara lain mendedahkan bahawa terdapat petisyen oleh sebuah kumpulan di dalam parti itu untuk memecatnya sebagai setiausaha agung pada masa itu, pertembungan tidak berkesudahan dalam mesyuarat biro politik, dan pertikaiannya dengan Azmin mengenai pelbagai isu.

Sumber itu juga berkata parti itu akan meneruskan perbincangan dengan Pas seperti yang diarahkan oleh Anwar untuk mengelakkan pergaduhan tiga penjuru di GE14.

Walaupun majlis presiden Pakatan memutuskan bahawa tidak akan ada kerjasama dengan Pas, ia tidak membantah PKR yang mengadakan perbincangan tidak rasmi dengan yang lain.

“PKR bukan sahaja menghadapi cabaran Pas, tetapi juga parti-parti berasaskan pantai timur (di semenanjung). Kita akan terus bercakap dengan Pas, Parti Sosialis Malaysia dan pihak-pihak lain di rantau ini untuk mencapai formula ‘satu-satu-satu’ (lurus melawan Barisan Nasional).

“Dengan kata itu, PKR hanya berunding dengan Pas untuk formula satu-satu. Ini bukan mengenai pakatan politik (Pas menyertai Pakatan Harapan), kerana kami tidak secara kolektif mengeluarkan manifesto atau dasar bersama. ”

Mengenai dakwaan Azmin bahawa beliau telah dilantik oleh parti itu untuk mengadakan perbincangan dengan Pas, sumber itu berkata tugas itu ditugaskan kepada Menteri Besar Selangor oleh Anwar, yang memberitahu bekas itu untuk melihat peruntukan kerusi.

Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail dalam satu laporan baru-baru ini mendakwa tiada pelantikan sedemikian berlaku.

“Pelantikan itu disokong oleh majoriti ahli biro politik. Mereka yang bertentangan dengan perundingan itu, seperti Rafizi dan Ahli Parlimen Selayang William Leong (yang telah keluar dari biro) bukan dari kem Azmin.

“Dan Rafizi, yang merupakan ahli biro, tidak menghadiri mesyuarat selama setahun sekarang.”




Demikianlah Artikel PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti

Sekianlah artikel PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PKR Beri Amaran Keras Pada Rafizi Ramli, Dedahkan Perbalahan Parti dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/09/pkr-beri-amaran-keras-pada-rafizi-ramli.html

Subscribe to receive free email updates: