DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS

DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS
link : DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS

Baca juga


DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS

Caspian


Dalam membicarakan tentang siapa yang lebih Islamik, PAS mendakwa parti mereka jauh lebih Islamik berbanding parti-parti lain di Malaysia. Alasannya, mereka memperjuangkan Islam sejak tertubuhnya parti ini dahulu.

Namun, jika ada sesiapa melihat dengan lebih mendalam, antara kesemua parti politik di negara ini, DAP adalah sebuah parti yang lebih mesra Islam dan jauh lebih Islamik berbanding PAS.

Alasannya mudah, selama ini, kepimpinan DAP tidak pernah mengeluarkan apa-apa sentimen keagamaan seperti mana yang kerap dimainkan oleh PAS dan UMNO. Jika ada pun, mereka ini datangnya dari pemimpin-pemimpin bawahan yang dianggap sebagai suara kecil sahaja.

Malah, sejak 2008, kerajaan DAP Pulau Pinang melalui Lim Guan Eng kerap menghulurkan derma-derma di semua masjid dan pusat-pusat tahfiz di seluruh Pulau Pinang. Di pihak PAS pula, disetiap ceramah mahupun perhimpunan, maka keluarlah tin-tin milo bagi menagih derma dari para hadirin.
UMNO pula, jika tidak ada majlis, tiadalah derma.

Tambahan pula, DAP tidak pernah pula mengacau sebarang majlis keagamaan atau majlis keramaian umat Islam di negara ini. Yang ada adalah gangguan dari PAS dan UMNO yang bersungguh-sungguh menentang penganjuran Oktober Fest yang langsung tidak ada kena mengena dengan mereka.

Jika mahu menjadikan alasan penentangan DAP terhadap RUU 355, itu hanyalah gimik politik walhal, DAP memang bersetuju dengan RUU 355 cuma perlu disertakan dengan syarat khusus. Itu sahaja.

Lebih hebat lagi, hari ini, ramai dikalangan umat Islam sudahpun menyertai DAP secara sah. Ini menunjukkan bahawa DAP jauh lebih Islamik berbanding PAS dan UMNO dalam arena politik negara.



Demikianlah Artikel DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS

Sekianlah artikel DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel DAP Lebih Islamik Berbanding UMNO Dan PAS dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/10/dap-lebih-islamik-berbanding-umno-dan.html

Subscribe to receive free email updates: