K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama?

K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama? - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama?, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama?
link : K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama?

Baca juga


K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama?

DETIK DAILY



Hasrat DAP untuk bertanding di dua dewan undangan negeri (DUN) Kelantan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) mungkin sedikit 'terencat' kerana dikatakan ada rakan parti komponen Pakatan Harapan berminat bertanding di DUN yang sama.

"Memang DAP minta meletakkan calon di dua DUN iaitu Kota Lama dan Galas, tetapi setakat ini berlaku pertembungan calon," kata satu sumber.

"Parti komponen tersebut mahu letak calon mereka di DUN Kota Lama dan berharap DAP hanya bertanding di DUN Galas," katanya kepada Malaysiakini di Kota Bharu, semalam.

Sebelum ini, HARAPAN Kelantan mendedahkan wujudnya permintaan daripada DAP untuk bertanding di Kelantan selepas lebih 30 tahun tidak meletakkan calon mereka.

Kali terakhir, DAP mempertaruhkan calon mereka pada 1986 bagaimana tewas.

Bagaimanapun menurut Timbalan Pengerusi HARAPAN Kelantan, Datuk Wan Abd Rahim Wan Abdullah, perkara itu masih belum diputuskan.

Kata sumber tersebut lagi, keadaan itu sedikit-sebanyak merencatkan perancangan DAP dalam usaha untuk menawan hati pengundi yang sudah pun dilakukan sejak awal lagi.

Menurutnya, perebutan itu dikatakan berlaku susulan kerusi DUN Kota Lama dikenal pasti sebagai kawasan selamat untuk HARAPAN menang.

"Kota Lama satu DUN yang memiliki ramai pengundi kaum Cina, mereka sedar pengundi Cina ini akan memberi undi 99 peratus pada HARAPAN.

"Jadi sekiranya DAP beralah, kemungkinan besar hanya akan bertanding di DUN Galas sahaja, " kata sumber itu yang tidak mahu namanya disebut.

Tambahnya, pembahagian kerusi itu belum dimuktamadkan.

"Kita tengoklah macam mana keputusannya nanti," ujarnya.



Demikianlah Artikel K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama?

Sekianlah artikel K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama? kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel K'tan: Selain DAP, ada rakan parti HARAPAN minat DUN sama? dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/10/ktan-selain-dap-ada-rakan-parti-harapan.html

Subscribe to receive free email updates: