Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula

Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula
link : Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula

Baca juga


Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Kerajaan mahu mempertimbang semula tindakan 'buang sekolah' yang dilakukan terhadap pelajar-pelajar yang bermasalah.
 
Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat (KPWKM), Datuk Seri Rohani Abdul Karim berkata pihaknya akan mengadakan perbincangan dengan Kementerian Pendidikan untuk mencari langkah yang lebih proaktif memandangkan tindakan 'buang sekolah' tidak akan menyelesaikan masalah terhadap mereka yang bermasalah.
 
"Apabila mereka dibuang sekolah, tiada sesiapa yang akan bertanggungjawab terhadap mereka selepas itu.
 
"Justeru, mereka akan menjadi lebih terbiar, tidak terbimbing hingga terbabit dalam aktiviti-aktiviti yang tidak sesuai termasuk gejala sosial," katanya kepada pemberita selepas merasmikan  Majlis Pelancaran Bulan Kaunseling Kebangsaan 2017 di kementerian tersebut di sini.
 
Rohani memberikan contoh supaya pelajar-pelajar yang bermasalah ini diletakkan dalam sebuah kelas peralihan.
 
"Di sini pemantauan lebih ketat dapat dilakukan manakala pihak kita (KPWKM) boleh membantu dengan menyediakan kaunselor untuk membantu pelajar-pelajar ini," katanya lagi.
 
Rohani juga memaklumkan satu pasukan khas dibentuk selepas mesyuarat kabinet Rabu lalu.
 
"Semua kementerian telah diarahkan untuk melaksanakan program intervensi agar isu sosial melibatkan remaja dapat ditangani," tambahnya lagi.
 
 


Demikianlah Artikel Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula

Sekianlah artikel Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Menteri gesa tindakan buang sekolah dikaji semula dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/10/menteri-gesa-tindakan-buang-sekolah.html

Subscribe to receive free email updates: