Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri

Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri
link : Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri

Baca juga


Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Pusat pakar pergigian, Imperial Dental Specialist Centre Sdn. Bhd. diperintahkan membela diri oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas lima pertuduhan berhubung kematian menantu Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Syed Alman Zain Syed Alwi, semasa menerima rawatan pergigian di premis berkenaan, dua tahun lalu.
 
Hakim Harmi Thamri Mohamad @ Shaharuddin memutuskan demikian selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie ke atas kelima-lima pertuduhan terhadap pusat pergigian itu yang diwakili Pengarah Syarikatnya, Dr. Wong Yen Ling pada akhir kes pendakwaan.
 
Mengikut pertuduhan pertama hingga kelima, Yen Ling selaku orang kena saman (OKS) didakwa sebagai pemegang lesen telah gagal memastikan Noor Azima Muhammad Nuwi, 26, untuk menjalankan prosedur radiologi (orthopantomogram) ke Syed Alman Zain, 44, mempunyai kelayakan berbuat demikian.
 
Bagi pertuduhan kedua dan ketiga, klinik itu didakwa gagal menyimpan dan menyenggarakan suatu daftar kakitangan dan tidak menyediakan oksigen sebagai perkhidmatan jagaan kecemasan asas.
 
Bagi pertuduhan keempat dan kelima, premis itu didakwa gagal mengemukakan kepada Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) salinan semua rekod perubatan pesakit dan tidak mengambil langkah yang cukup untuk melindungi semua kakitangan profesional jagaan kesihatan dan persekitaran terhadap bahaya biologikal.
 
Sementara itu, pada prosiding sama, mahkamah telah melepas dan membebaskan OKS daripada empat pertuduhan lain selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie.
 
Kesemua kesalahan itu didakwa dilakukan di klinik yang terletak di Jalan Telawi, Bangsar Baru, Brickfields, di sini, antara pukul 6 petang dan 9.05 malam, antara 26 Mei dan 2 Jun 2016.
 
 


Demikianlah Artikel Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri

Sekianlah artikel Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Klinik rawat menantu Zahid diarah bela diri dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/klinik-rawat-menantu-zahid-diarah-bela.html

Subscribe to receive free email updates: