Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan

Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan
link : Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan

Baca juga


Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan

 
 



PETALING JAYA: Tindakan PKR tidak mencalonkan Naib Presidennya, N Surendran mempertahankan kerusi Parlimen Padang Serai yang dimenanginya pada 2013, mencetuskan spekulasi wujud percanggahan pendapat antara 2 puak dalam parti itu.

Hujung minggu lalu, timbul spekulasi Tian Chua mungkin tidak dicalonkan di Batu dengan cakap-cakap beliau ditawarkan kerusi di Johor dan mungkin ada pemindahan besar di kalangan pemimpin kanan parti itu.

Sumber berkata, Surendran yang dilihat menyokong Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali, sudah dimaklumkan keputusan parti itu sebelum senarai calon diumumkan, tetapi beliau enggan mengulas.

Surendran antara pemimpin kanan PKR yang pencalonannya terbabit dalam kemelut antara 2 puak, satu diketuai Azmin dan satu lagi oleh Naib Presidennya, Rafizi Ramli yang memihak kepada Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Rafizi memenangi kerusi Parlimen Pandan pada 2013, tetapi bulan lalu, beliau mengumumkan tidak akan bertanding pada pilihan raya umum ke-14 disebabkan kes mahkamahnya yang belum selesai.

Surendran yang dibesarkan di Kedah, mengalahkan calon Barisan Nasional, Datuk Heng Seai Kie dan 3 calon bebas di kerusi Parlimen Padang Serai dengan kelebihan 8,400 undi.

Peguam PKR itu terkenal memperjuangkan isu hak asasi manusia, termasuk mengambil kes penderaan oleh polis dan kematian tahanan – FMT



Demikianlah Artikel Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan

Sekianlah artikel Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Lebih Banyak Krisis Dalaman PKR Selepas Surendran Digugurkan dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/lebih-banyak-krisis-dalaman-pkr-selepas.html

Subscribe to receive free email updates: