PPBM TETAP GUNA LOGO PKR

PPBM TETAP GUNA LOGO PKR - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul PPBM TETAP GUNA LOGO PKR, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : PPBM TETAP GUNA LOGO PKR
link : PPBM TETAP GUNA LOGO PKR

Baca juga


PPBM TETAP GUNA LOGO PKR




Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tetap menggunakan logo PKR pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) meskipun Mahkamah Tinggi menggantung keputusan Pendaftar Pertubuhan (ROS) membubarkan sementara pendaftaran parti Bunga Raya itiu.

Perkara itu diumumkan Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyifatkan keputusan mengekalkan penggunaan logo PKR kerana ia sudah dimuktamadkan Pakatan Harapan (PH).

Muhyiddin berkata, walaupun keputusan mahkamah telah ‘mewujudkan’ kembali PPBM, tetapi persiapan awal dibuat bagi menggunakan logo PKR.

“Semua calon (PPBM) yang sudah dipilih akan tetap bertanding menggunakan simbol PKR kerana status (parti) tidak tergugat dengan keputusan terbaru mahkamah,” katanya pada sidang media, di Petaling Jaya, Isnin.

Mahkamah Tinggi hari ini menggantung keputusan ROS yang membubarkan sementara pendaftaran parti itu. Mengulas lanjut, Muhyiddin berkata, Majlis Presiden PH sebelum ini sudah menetapkan penggunaan logo PKR pada PRU14 dan ROS juga tiada halangan untuk mana-mana parti dalam gabungan itu menggunakan logo terbabit.

“Tidak kira apa saja status (PPBM), kita akan menggunakan satu logo saja iaitu logo PKR kerana ini sudah dipersetujui semua pihak.”Bagaimanapun, kami amat bersyukur dengan keputusan mahkamah dan we are back again (kami sudah kembali). Keputusan mahkamah memberi kami semangat baru dan motivasi untuk terus bekerja,” katanya.





Demikianlah Artikel PPBM TETAP GUNA LOGO PKR

Sekianlah artikel PPBM TETAP GUNA LOGO PKR kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel PPBM TETAP GUNA LOGO PKR dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/ppbm-tetap-guna-logo-pkr.html

Subscribe to receive free email updates: