RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula

RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula
link : RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula

Baca juga


RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula

MALAYSIAKINI

   

Setelah usul pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 terus gagal dibahaskan pada sesi parlimen kali ini, PAS kini menaruh harapan pada sidang seterusnya pula.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata pihaknya akan menghantar surat kepada Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia supaya memasukkan RUU355 itu ke dalam penggal ke-14.

“Kita akan buat surat pada speaker, kita akan kemukakan usul kita sekali lagi, kalau tak di sambung, kita nak disenaraikan sekali lagi pada penggal 14,” katanya dalam sidang media di parlimen hari ini.

Hari ini, RUU355 tidak akan dibahaskan di Dewan Rakyat, walaupun usul itu berada di tempat kedua dalam aturan urusan mesyuarat.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said hanya mencadangkan untuk membahaskan usul dibawa menteri kewangan.

Usul pindaan Akta 355 mencadangkan hukuman lebih berat dikenakan ke atas pelaku kesalahan syariah.

Ia mencadangkan hukuman maksimum terhadap pesalah syariah dinaikkan kepada 30 tahun penjara, denda RM100,000 dan 100 sebatan rotan, daripada 3 tahun penjara, denda RM5,000 dan 6 sebatan rotan.




Demikianlah Artikel RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula

Sekianlah artikel RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel RUU355: PAS sandarkan harapan pada penggal depan pula dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/ruu355-pas-sandarkan-harapan-pada.html

Subscribe to receive free email updates: