TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT

TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT
link : TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT

Baca juga


TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT




Ketidakyakinan Pakatan Harapan (PH) terhadap Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) antara faktor utama parti itu hanya diberikan tiga kerusi Parlimen serta sembilan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor.

Pengerusi PPBM Selangor, Datuk Abdul Rashid Asari mendakwa pengagihan kerusi itu bukan mengambil kira faktor kemenangan PKR atau DAP, sebaliknya kerana PH menganggap PPBM merupakan parti baharu.

“Memang pada dasarnya PPBM dilihat sebagai parti baharu namun keahlian kami sudah mencecah 25,000 orang,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pengumuman Calon PPBM di Shah Alam, pada Isnin.

Bagaimanapun, Abdul Rashid berkata, PPBM akur dengan keputusan Majlis Presiden PH berhubung pengagihan kerusi tersebut.

“Memang pada mulanya PPBM mahu bertanding di 12 krusi milik Barisan Nasional (BN), tetapi apa juga kita perlu bersatu sebagai pakatan pembangkang untuk menumbangkan BN,” katanya.

PPBM hanya mendapat tujuh kerusi daripada 12 kerusi DUN Selangor yang dipohon iaitu Sungai Air Tawar, Batang Kali, Sungai Burong, Jeram, Kuang, Semenyih dan Dengkil, Selat Kelang dan Sijangkang.

Bagi kerusi Parlimen, PPBM di Sabak Bernam, Sungai Besar dan Tanjong Karang. PKR mendominasi agihan kerusi DUN Selangor dengan 21 kerusi, DAP (16) dan Parti Amanah Negara (10).




Demikianlah Artikel TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT

Sekianlah artikel TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel TIDAK YAKIN : FAKTOR PPBM DAPAT KERUSI SEDIKIT dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/tidak-yakin-faktor-ppbm-dapat-kerusi.html

Subscribe to receive free email updates: