‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU

‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul ‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : ‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU
link : ‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU

Baca juga


‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU




Tan Sri Shahrir Abdul Samad mengesahkan akan bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Johor Bahru pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.

Meskipun pernah menyuarakan hasrat untuk berundur daripada politik sebelum ini, Shahrir menjelaskan keputusan untuk bertanding pada PRU14 ini kerana menyahut ‘wahyu’ khusus disuarakan kepemimpinan tertinggi Barisan Nasional (BN).

“Bukan keberatan, tetapi rosaklah pelan saya untuk menulis buku selepas ini (berundur daripada menjadi Ahli Parlimen).

“Ia kehendak parti dan rakan lain, justeru mungkin selepas PRU-14, saya perlu membuat beberapa penyesuaian demi merealisasikan hasrat untuk mengetengahkan peranan orang muda.

“Saya akan cuba ‘adjust’ peranan pemimpin muda di Johor Bahru dalam usaha meningkatkan sumbangan mereka,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan buku ‘Malaysia Tanpa BN?’
hasil karya Datuk Ahmad Faris Abdul Halim dan Prof Dr Nasrudin Mohammed, di Parlimen, pada Rabu.

Meniti usia 68 tahun, Shahrir yang juga Pengerusi Kelab Penyokong BN (BNBBC) adalah orang lama dalam arena politik negara dan tidak pernah kalah dalam setiap Pilihan Raya Umum sejak kali pertama bertanding pada 1978.

Ironinya, pendedahan Shahrir ini bertentangan dengan jawapan “terserah kepada pucuk pimpinan untuk menentukannya” yang sering diberi oleh ahli-ahli parlimen BN apabila ditanya sama ada bertanding atau tidak pada PRU14 ini.

Difahamkan, Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak akan mengumumkan senarai calon yang bertanding selepas melancarkan manifesto BN PRU14 pada 7 April ini di Bukit Jalil.




Demikianlah Artikel ‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU

Sekianlah artikel ‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel ‘WAHYU’ SEBABKAN SHAHRIR PERTAHANKAN JOHOR BAHRU dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/wahyu-sebabkan-shahrir-pertahankan.html

Subscribe to receive free email updates: