Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina

Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina
link : Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina

Baca juga


Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina




BENDERA Daish (dalam bulatan) dikibarkan di sebuah bangunan yang ditawan kumpulan militan itu. - Agensi


Butig: Tentera Filipina semlam melancarkan serangan meriam terhadap kedudukan sekumpulan militan di selatan negara itu serta mengerahkan lebih ramai tentera menggempur kumpulan berkenaan yang didakwa bertanggungjawab melakukan pengeboman di Davao beberapa minggu lalu.

Tentera berusaha mengusir anggota kumpulan Maute dari dewan majlis perbandaran dan beberapa kawasan yang mereka kuasai di Butig, bandar pergunungan di kawasan pedalaman di Pulau Mindanao.

Jurucakap tentera, Brigadier Jeneral Restituto Padilla berkata, 11 militan itu terbunuh dan lima cedera setakat ini.

Wartawan di Butig berkata, tentera memperoleh gambar yang menunjukkan kumpulan itu mengibarkan bendera Daish di bangunan yang mereka duduki.

Kumpulan Maute adalah antara beberapa kumpulan bersenjata atau pertubuhan di Mindanao yang berikrar taat setia kepada Daish.

Tiga anggota kumpulan itu ditahan bulan lalu kerana dipercayai terbabit dalam serangan di Davao, bandar kelahiran Presiden Rodrigo Duterte dan yang terbesar di Mindanao.

Lima belas orang terbunuh dalam kejadian itu.

Penduduk di Butig yang mempunyai populasi seramai 17,000 orang, melarikan diri selepas dewan majlis perbandaran itu ditawan kumpulan terbabit. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 28 November 2016 @ 11:10 AM


Demikianlah Artikel Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina

Sekianlah artikel Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tentera bedil kedudukan militan di selatan Filipina dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2016/11/tentera-bedil-kedudukan-militan-di.html

Subscribe to receive free email updates: