Tidak mungkin boleh runding

Tidak mungkin boleh runding - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tidak mungkin boleh runding, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tidak mungkin boleh runding
link : Tidak mungkin boleh runding

Baca juga


Tidak mungkin boleh runding



DUTERTE menyematkan pingat kepada seorang askar yang cedera dalam pertempuran dengan Abu Sayyaf ketika melawat di hospital tentera di Zamboanga Jumaat lalu. - Agensi



Agensi
Manila: Rundingan damai yang dibayangkan Presiden Rodrigo Duterte dengan kumpulan pengganas Abu Sayyaf tidak mungkin diadakan dalam masa terdekat ini.

“Ia terlalu rumit. Kumpulan Abu Sayyaf itu pengganas yang fanatik,” kata seorang pegawai keselamatan yang enggan dikenali.

Menurutnya, selain pengganas, pegawai itu juga percaya Abu Sayyaf tidak mudah dipujuk dengan janji.

“Kumpulan berkenan seronok dengan hasil lumayan yang diperoleh menerusi penculikan dan mereka tidak akan berubah dalam sekelip mata,” katanya.

Dia mengulas mengenai kenyataan Duterte yang membayangkan kesediaan untuk berunding dengan Abu Sayyaf sebagai usaha menamatkan keganasan di selatan Filipina.

Presiden Filipina itu Khamis lalu mengajak Abu Sayyaf berunding ketika bercakap kepada wartawan di hospital tentera di Zamboanga selepas melawat anggota tentera yang cedera dalam pertempuran dengan kumpulan terbabit.

Abu Sayyaf yang mengisytiharkan taat setia kepada kumpulan pengganas Daish awal tahun ini terbabit dalam kegiatan menculik puluhan rakyat asing untuk mendapatkan wang tebusan berjumlah jutaan dolar.

Pegawai berkenaan berkata, pemimpin Abu Sayyaf tidak mudah dipujuk untuk berunding dengan kerajaan tanpa disogok wang.

Tambahnya lagi, berunding dengan Abu Sayyaf mencabuli dasar tidak berkompromi kerajaan dengan pengganas.

Sementara itu, tentera Filipina menyuarakan sokongan kepada rayuan Duterte supaya Abu Sayyaf menghentikan keganasan dan berunding dengannya secara langsung.

“Kami menyokong gesaan Presiden. Kami faham anggota Abu Sayyaf adalah mangsa keadaan dan mereka kekurangan peluang,” kata jurucakap tentera, Brigadier Jeneral Restituto Padilla.

Beberapa bulan lalu, Duterte berikrar menghapuskan Abu Sayyaf dengan alasan kumpulan itu tidak miliki ideologi.

Katanya, dia tidak nampak wujudnya peluang damai dengan kumpulan itu. - Agensi
Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 28 November 2016 @ 12:36 PM


Demikianlah Artikel Tidak mungkin boleh runding

Sekianlah artikel Tidak mungkin boleh runding kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tidak mungkin boleh runding dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2016/11/tidak-mungkin-boleh-runding.html

Subscribe to receive free email updates: