NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000

NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000 - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000
link : NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000

Baca juga


NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
PUTRAJAYA: Mahkamah Rayuan hari ini mengurangkan separuh daripada ganti rugi yang perlu dibayar oleh syarikat penerbitan, New Straits Times Press (M) Berhad (NSTP) kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung satu artikel berunsur fitnah berkaitan prosiding mahkamah, tahun lalu.
 
Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Mohd. Zawawi Salleh memerintahkan NSTP membayar RM150,000 kepada pemimpin pembangkang itu selepas membenarkan sebahagian rayuan syarikat berkenaan agar ganti rugi RM300,000 yang diputuskan oleh Mahkamah Tinggi dikurangkan.
 
Beliau yang bersidang bersama Datuk Zabariah Mohd. Yusof dan Datuk Asmabi Mohamad bagaimanapun tidak mengubah dapatan fakta Mahkamah Tinggi dan mengekalkan keputusan hakim bicara terhadap liabiliti.
 
Pada 13 Januari lalu, Mahkamah Tinggi Pulau Pinang membenarkan saman yang difailkan oleh Guan Eng terhadap syarikat akhbar berkenaan dan wartawannya selepas berpuas hati laporan yang disiarkan dalam akhbar terbitan syarikat itu, Berita Harian (BH) diputarbelitkan dan berunsur fitnah.
 
Guan Eng menyaman NSTP susulan penerbitan laporan bertajuk `Guan Eng tarik balik saman terhadap bekas Ketua Pemuda Umno negeri' yang diterbitkan oleh BH pada 20 Ogos 2015. 




Demikianlah Artikel NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000

Sekianlah artikel NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000 kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel NSTP diperintah bayar Guan Eng RM150,000 dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/07/nstp-diperintah-bayar-guan-eng-rm150000.html

Subscribe to receive free email updates: