Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin

Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin
link : Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin

Baca juga


Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: PKR perlu menarik semua tuduhan yang dibuat pimpinan parti itu kepada PAS sebelum mahu berunding semula dengan mereka.
 
Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali, mempersoalkan mengapa PKR mahu berunding semula selepas menyerang PAS dan Presiden parti itu.
 
Katanya, perkara itu menimbulkan banyak tanda tanya.
 
"Setakat ini, tidak ada sebarang perbincangan dengan PKR. PAS kekal seperti keputusan sebelumnya iaitu bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) untuk berhadapan dengan Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang.
 
"Kita akan bertegas dengan agenda Islam bagi menyelamatkan negara," katanya mengulas kemungkinan PAS dan PKR akan berunding semula menjalinkan hubungan kerjasama untuk PRU-14.
 
Baru-baru ini, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dalam suratnya mahu hubungan PKR dengan PAS diteruskan selagi parti Islam itu bersedia untuk meneruskan perbincangan.
 
Pada minggu lalu, pakatan pembangkang memutuskan untuk tidak bekerjasama dengan PAS. Keputusan itu dibuat sebelum kenyataan Anwar dikeluarkan.
 
Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, memilih untuk senada dengan pendirian Anwar.
 
Ditanya sama ada PAS bersedia berunding jika PKR bertegas mahu menjalinkan kerjasama, Mohd Khairuddin berkata; "Berkahwin tak boleh seorang atau bertepuk sebelah tangan. Selepas menyerang PAS dengan pelbagai tuduhan, tiba-tiba hendak berunding?."
 
 


Demikianlah Artikel Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin

Sekianlah artikel Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Mahu berunding tapi kenapa serang PAS, soal Khairuddin dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/09/mahu-berunding-tapi-kenapa-serang-pas.html

Subscribe to receive free email updates: