KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak

KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak
link : KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak

Baca juga


KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
PETALING JAYA: Polis sekali lagi menegaskan tindakan tidak membenarkan penganjuran Better Beer Fetsival 2017 adalah kerana ancaman, sekaligus tiada kena-mengena dengan sensitiviti agama.
 
Ketua Polis Negara Tan Sri Mohamad Fuzi Harun memberitahu pihaknya menerima maklumat berkenaan perkara untuk mensabotaj pesta arak itu.
 
“Umum juga sedia maklum bahawa penganjuran festival yang sama pada tahun-tahun lalu tidak pernah disekat kerana tidak wujud maklumat mengenai ancaman sedemikian sebelum ini.
 
“Bantahan yang dibuat pada tahun ini tidak ada sangkut paut dengan sensitiviti keagamaan, perkauman ataupun desakan politik,” kata Fuzi dalam satu kenyataan medianya hari ini.
 
Pesta arak itu sebelum ini gagal memohon permit dari Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dengan alasan larangan itu dilakukan kerana sensitiviti politik.
 
Fuzi dalam masa sama mempertikai beberapa pihak yang mendesak polis mendedahkan butiran lanjut di sebalik ancaman terhadap pesta arak itu.
 
“Keputusan yang diambil adalah perlu kerana kita semua harus faham bahawa memerangi ancaman militan bukanlah sesuatu yang mudah.
 
“Kuasa-kuasa besar dunia yang memiliki kecanggihan teknologi sekalipun gagal menyekat negara mereka dari terus menjadi sasaran militan.
 
“Apa yang jelas, tindakan pencegahan lebih berkesan dari membiarkan jiwa terkorban dahulu sebelum tindakan eksekutif diambil,” katanya.
 
 


Demikianlah Artikel KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak

Sekianlah artikel KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel KPN pertikai desakan dedah maklumat ancaman pesta arak dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/10/kpn-pertikai-desakan-dedah-maklumat.html

Subscribe to receive free email updates: