Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion

Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion
link : Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion

Baca juga


Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion

Oleh Shuhaniza Said
Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Buktikan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad telah 'membeli' Penasihat DAP Lim Kit Siang dengan nilai RM1 bilion, kata Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad.
 
Khalid berkata demikian mengulas dakwaan terbaru blogger kontroversi, Raja Petra Kamarudin selain mendesak blogger berkenaan mengemukakan bukti jika benar mahu menentang amalan rasuah.
 
“Bukan Kit Siang yang beli Mahathir? Kejap kata Dr Mahathir ikut Kit Siang, kejap kata Kit Siang ikut Dr Mahathir. Mana satu?
 
“Kalau ada bukti, dedahkanlah. Itu saja. Buat tuduhan tiada tuduhan sedangakn kes yang jelas seperti 1Malaysia Development Berhad (1MDB), itu pun Raja Petra diam. 
 
“Jangan cerita la kalau kamu konon nak menentang rasuah sedangkan berdiam diri isu 1MDB,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Amanah hari ini.
 
Raja Petra menerusi blognya baru-baru ini mendedahkan bahawa Dr Mahathir telah 'membeli' Kit Siang dengan nilai RM1 bilion sekiranya bersetuju dengan syarat-syarat yang ditetapkan oleh Dr Mahathir.
 
Antara syarat berkenaan adalah untuk membenarkan PPBM sebagai salah satu komponen Pakatan Harapan (PH), tidak mendedahkan apa yang diketahuinya berhubung kerugian RM31.5 bilion Bank Negara kepada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) dan menjamin kerusi selamat untuk dimenangi anaknya, Datuk Seri Mukhriz Mahathir pada PRU14 akan datang.
 
Raja Petra turut mendakwa sebanyak RM750 juta telah dibayar kepada Kit Siang di Singapura dan Hong Kong dan baki RM250 juta lagi akan diserahkan setelah segala perjanjian dituruti.
 
Susulan pendedahan itu, bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim semalam mendesak Kit Siang menjawab dakwaan berkenaan.
 
 


Demikianlah Artikel Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion

Sekianlah artikel Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Buktikan Tun Mahathir 'beli' Kit Siang sebanyak RM1 bilion dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/10/buktikan-tun-mahathir-beli-kit-siang.html

Subscribe to receive free email updates: