Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia

Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia
link : Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia

Baca juga


Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia

Suara Kebenaran




Lawatan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir ke ibu pejabat DAP kelmarin, secara simboliknya turut membawa maksud bahawa DAP adalah sebuah parti paling bersih dalam Malaysia.

Sebagai penentang rasuah dan salahguna kuasa nombor satu dalam negara ini, itulah gambaran yang Tun Mahathir cuba sampaikan kepada seluruh rakyat Malaysia mengenai hakikat sebenar parti DAP ini melalui lawatan tersebut.

Apa yang Tun Mahathir ‘sentuh’ sudah pasti bebas rasuah, ini adalah persepsi rakyat sekarang.

Seterusnya menimbulkan persoalan sama ada pendakwaan atas 2 kesalahan berkaitan rasuah yang dikenakan ke atas Ketua Menteri Penang, CM Lim ini adalah betul atau sebaliknya.  Jika pendakwaan itu ada asasnya, mana mungkin Tun Mahathir datang melawat ibu pejabat DAP – komen seorang netizen mengulas mengenai lawatan itu.

Komen ini wajar kerana kita tahu Tun Mahathir tidak akan berkompromi dengan pemimpin dari parti yang diketahui sebagai terlibat dengan rasuah.  Kalau hal itu boleh dikompromi, beliau tidak akan meninggalkan UMNO dan menubuhkan PPBM.

Sebab UMNO sudah terpalit dengan rasuahlah maka beliau meninggalkan parti berkenaan.

Justeru kita berharap semua pihak yang berkenaan dapat melihat kembali soal pendakwaan yang dikenakan ke atas CM Lim ini.  Jadikan lawatan Tun Mahathir ini sebagai asas untuk menyemak kembali keputusan.

Rakyat harus percaya dengan kewibaan Tun Mahathir dalam memerangi gejala rasuah di negara kita, sekalipun buat satu ketika yang agak lama beliau sendiri pernah dilabel sebagai bapa rasuah.

Tapi itu cerita lama



Demikianlah Artikel Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia

Sekianlah artikel Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tun Mahathir Sahkan DAP Parti Paling Bersih Dalam Malaysia dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/10/tun-mahathir-sahkan-dap-parti-paling.html

Subscribe to receive free email updates: