Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM

Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM
link : Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM

Baca juga


Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
KUALA LUMPUR: Jangan salahkan pihak lain sebaliknya PPBM harus akur kesilapan bermula daripada partinya sendiri, kata bekas Naib Presiden PPBM, Datuk Hamidah Osman.
 
Beliau berkata PPBM walaupun diterajui pemimpin berpengalaman jelas tidak mampu menguruskan perkara-perkara asas, hingga menyebabkan partinya terbubar, selepas hanya setahun ditubuhkan.
 
“Jangan cuba untuk menuding jari kepada pihak lain. Semua pihak perlu akur dengan keputusan ini.
 
“Saya tidak lihat keputusan ini berpunca daripada salah guna kuasa di pihak ROS, sebaliknya ia jelas disebabkan kelemahan tadbir urus para pemimpin parti,” katanya dipetik Utusan Oline.
 
Hamidah berkata demikian ketika diminta mengulas pembubaran sementara parti tersebut seperti yang diumumkan Pendaftaran Pertubuhan(RoS) hari ini.
 
RoS dalam kenyataan hari ini mengumumkan pembubaran PPBM berdasarkan Seksyen 14 (5) Akta Pertubuhan 1966 selepas parti tersebut gagal menyerahkan lima dokumen berkaitan pendaftarannya kepada jabatan tersebut.
 
Mengulas lanjut, Hamidah turut mempersoalkan kewajaran pengasas parti tersebut meletakkan klausa yang mereka sendiri tidak mampu penuhi dalam perlembagaan parti.
 
Katanya, kegagalan parti menubuhkan cawangan parti menonjolkan kepincangan kepemimpinan parti dalam memahami perlembagaan sendiri.
 
“Kalau sudah tahu mereka tidak mampu nak tubuhkan cawangan, mengapa dimasukkan klausa tersebut dalam perlembagaan?” soalnya.
 
 


Demikianlah Artikel Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM

Sekianlah artikel Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Jangan salahkan pihak lain, nasihat Hamidah kepada PPBM dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/jangan-salahkan-pihak-lain-nasihat.html

Subscribe to receive free email updates: