Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang

Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang
link : Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang

Baca juga


Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang

THE MALAYSIAN TIMES
 


KUALA LUMPUR: Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta semua ahli bertenang.

Ini berikutan pengumuman Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) yang mengeluarkan perintah pembubaran sementara terhadap parti itu.

Muhyiddin berkata pucuk pimpinan parti itu akan mengkaji keputusan ROS tersebut.

RoS hari ini mengeluarkan perintah pembubaran sementara terhadap PPBM, memberikan parti itu tempoh 30 hari untuk melengkapkan butiran yang diperlukan atau berdepan pembubaran.
​​
Ketua Pengarah RoS Surayati Ibrahim dipetik sebagai berkata perintah itu dikeluarkan mengikut Seksyen 14 (5) Akta Pertubuhan 1966.

Katanya PPBM tidak dibenarkan menggunakan nama, logo dan melaksanakan aktiviti berkaitan parti dalam tempoh 30 hari pembubaran sementara itu.

Surayati berkata pembubaran sementara itu dikeluarkan susulan kegagalan PPBM menyerahkan dengan sepenuhnya segala butir-butir maklumat dan dokumen-dokumen yang diminta menerusi notis statutori di bawah Seksyen 14 (2) yang dikeluarkan kepada parti itu pada 28 Feb.



Demikianlah Artikel Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang

Sekianlah artikel Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Muhyiddin mahu ahli PPBM bertenang dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/muhyiddin-mahu-ahli-ppbm-bertenang.html

Subscribe to receive free email updates: