Pegawai RISDA direman lima hari

Pegawai RISDA direman lima hari - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Pegawai RISDA direman lima hari, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Pegawai RISDA direman lima hari
link : Pegawai RISDA direman lima hari

Baca juga


Pegawai RISDA direman lima hari

ANTARAPOS

Post Pic
 
 
SEREMBAN: Seorang Penolong Pegawai Pertanian Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) direman lima hari, mulai hari ini bagi membantu siasatan berhubung tindakannya melantik isterinya menjalankan kerja penanaman semula pokok getah di Ulu Muar, Kuala Pilah, dekat sini, membabitkan nilai bernilai RM18,999.56.
 
Perintah reman dikeluarkan Penolong Pendaftar Mahkamah Khas Reman, Nurhayatie Mohd Saini sebaik dikemukan Pegawai Penyiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Negeri Sembilan, Riduan Kadri.
 
Lelaki berusia 47 tahun sebelum itu ditahan di pejabat SPRM Negeri Sembilan jam 5.25 petang, semalam selepas hadir memberikan keterangan.
 
Sumber SPRM berkata, lelaki berkenaan dipercayai mencadangkan nama isterinya untuk menjalankan kerja penanaman getah menerusi Skim Bantuan Tanam Semula yang dilaksanakan RISDA di atas tanah berkeluasan antara satu hingga dua hektar itu bermula tahun lalu.
 
"Bertindak atas aduan diterima, pihak SPRM melancarkan Ops RISDA dan memanggil suspek ke pejabat. Dia yang memberikan keterangan ditahan bagi membantu siasatan," katanya dipetik BH Online.
 
Sementara itu Pengarah SPRM Negeri Sembilan, Ramli Ismail dihubungi mengesahkan mengenai tangkapan mengikut Seksyen 23 Akta SPRM 2009.
 
 


Demikianlah Artikel Pegawai RISDA direman lima hari

Sekianlah artikel Pegawai RISDA direman lima hari kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Pegawai RISDA direman lima hari dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/pegawai-risda-direman-lima-hari.html

Subscribe to receive free email updates: