Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan

Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan
link : Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan

Baca juga


Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan

ANTARAPOS.COM

Post Pic
 
 
SINGAPURA: Halangan bahasa mungkin menyebabkan berlakunya salah faham dengan kakitangan Hospital Sultanah Aminah (HSA), demikian jelas rakan kepada lelaki warga Singapura yang maut akibat langgar lari pada 25 Ogos lepas.
 
“Apabila kemalangan itu berlaku, banyak perkara berlaku serentak, jadi menunggu bantuan tiba terasa amat lama. Saya ingatkan ia mengambil masa 30 minit, tetapi catatan log mereka berbeza pula,” kata Joshua De Rozario, 25, merujuk kenyataan Kementerian Kesihatan Malaysia, semalam.
 
The Straits Times memetik De Rozario sebagai berkata, mungkin berlaku salah faham semasa di HSA kerana kakitangannya “bertutur dalam bahasa Melayu dan kami bercakap dalam bahasa Inggeris, dan kami mengalami kesukaran berkomunikasi”.
 
“Ramai daripada kami yang pergi ke JB (Johor Bahru) untuk makan malam atau membeli-belah, dan kita sebenarnya tidak tahu apa yang perlu dilakukan apabila sesuatu berlaku di sana,” katanya dipetik laporan itu.
 
“Itulah yang kami mahu sampaikan. Ia bukan tentang membalas dendam kerana itu tidak akan mengembalikan Justinian. Kami mahu meneruskan kehidupan kami.”
 
Semalam, Kementerian Kesihatan Malaysia menegaskan tiada kelewatan atau desakan pembayaran sebelum HSA merawat Tan.
 
Kenyataan itu susulan laporan sebuah portal berita Singapura mendakwa mangsa parah akibat kemalangan itu kerana masa respons ambulans HSA terlalu lama sehingga 30 minit.
 
Mangsa, Justinian Tan meninggal dunia selepas dilanggar sebuah kereta Proton Saga, ketika beliau dan lima rakannya yang baru selesai makan lewat malam, kira-kira 3 pagi di Johor Bahru, menuju ke kenderaan mereka.
 
Tan kemudian dipindahkan ke Hospital Besar Singapura dan meninggal dunia 5 hari kemudian, selepas alat bantuan pernafasan ditanggalkan.
 
 


Demikianlah Artikel Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan

Sekianlah artikel Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Halangan bahasa punca salah faham dengan HSA - rakan Justinian Tan dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2017/09/halangan-bahasa-punca-salah-faham.html

Subscribe to receive free email updates: