BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB

BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB
link : BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB

Baca juga


BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB




Seperti dijangka, Tun Dr Mahathir Mohamad menunding jari menyalahkan kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak susulan arahan pembubaran sementara PPBM oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (RoS).

Meskipun RoS telah menjelaskan arahan pembubaran sementara itu kerana kegagalan PPBM memenuhi beberapa syarat yang ditetapkan, Mahathir berterusan mengecam hukuman itu kononnya dipengaruhi kerajaan yang takut melihat kemaraan parti diketuainya menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Mahathir seakan mahu menegakkan benang yang basah dan menutup kelemahan sendiri dengan mendakwa Najib hanya “menumpukan” PPBM kerana parti itu mampu menarik sokongan orang Melayu daripada UMNO.

“Saya bimbang kita kehilangan demokrasi dan hak untuk memilih pemimpin menerusi pilihan raya.
Kita tahu dia menumpukan untuk menakutkan PPBM berbanding parti lain.

“Dia paling takut dengan PPBM. Mana saya pergi, dia akan pergi selepas itu dan memberikan ‘hadiah’,” katanya pada sidang media di Yayasan Al-Bukhary, Kuala Lumpur, pada Jumaat.

Semalam, Ketua Pengarah RoS, Surayati Ibrahim mengumumkan arahan pembubaran sementara PPBM , disebabkan kegagalan parti itu menyerahkan semua maklumat dan dokumen yang diminta menerusi notis statutori di bawah Seksyen 14 (2) yang dikeluarkan kepada parti itu pada 28 Februari lalu, merujuk minit mesyuarat cawangan, bahagian dan pusat serta perihal penyata kewangan parti.




Demikianlah Artikel BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB

Sekianlah artikel BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel BUBAR PPBM : MAHATHIR SALAHKAN NAJIB dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/bubar-ppbm-mahathir-salahkan-najib.html

Subscribe to receive free email updates: