LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU

LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU
link : LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU

Baca juga


LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU




Pimpinan Pakatan Harapan (PH) berkemungkinan memilih lambang PKR untuk memberikan gambaran seolah-olah gabungan itu mewakili Melayu, kata Bendahari UMNO, Datuk Seri Salleh Said Keruak.

“Mereka akan membuat pilihan itu selepas menyedari calon perdana menteri mereka, Tun Dr Mahathir Mohamad, dan partinya, PPBM, tidak dapat mencetuskan Tsunami kaum terbabit.

“Penggunaan lambang PKR adalah satu strategi untuk memperdayakan orang Melayu supaya mempercayai bahawa PH menjadi lebih Melayu,” katanya dalam satu kenyataan.

Salleh mengulas kenyataan Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli bahawa berdasarkan kajian INVOKE Malaysia, PH perlu mencari jalan lain untuk meyakinkan kaum pribumi untuk mengundi mereka.

“Sebab itulah gabungan itu mungkin menggunakan lambang PKR selepas DAP berkata ia tidak menggunakan lambang sendiri manakala logo PAN mungkin menyebabkan pengundi Cina menjauhkan diri kerana imej Islam,” katanya lagi.

Terdahulu, Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan akan mengumumkan logo gabungan pembangkang pada esok di Johor.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan sama ada arahan pembubaran sementara PPBM oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) hari ini akan mengubah keputusan pimpinan gabungan itu




Demikianlah Artikel LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU

Sekianlah artikel LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel LOGO PKR: PH CUBA ‘TIPU’ MELAYU dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/logo-pkr-ph-cuba-tipu-melayu.html

Subscribe to receive free email updates: