Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan

Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan - Hallo sahabat Berita Terkini, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan, kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel apa kabar Berita, Artikel Berita hari ini, Artikel Berita Politik, Artikel Berita terkini, Artikel kabar Berita, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan
link : Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan

Baca juga


Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan



Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan



Pakatan Harapan (PH) Kelantan hari ini mengumumkan tokoh-tokoh dunia pendidikan yang mewakili gabungan itu untuk bertanding dalam pilihan raya yang dijadualkan 9 Mei depan.

Pengerusinya, Husam Musa berkata mereka adalah tokoh-tokoh utama yang bukan sahaja cemerlang dalam bidang masing-masing malah juga begitu dikenali sebagai pekerja sosial dan pembantu orang ramai dalam situasi bencana.

“Tokoh-tokoh kita ini seperti tidak perlu lagi saya perkenalkan, mereka begitu rapat di hati rakyat,” katanya di sidang media di Kota Bharu.

Mengetuai senarai yang diumumkan tadi ialah cicit Tok Kenali, bekas Profesor kampus kesihatan USM, Dr Wan Mohd Kamil Wan Abdullah.

“Dr Kamil seorang lulusan bidan Fizik dari sebuah Universiti di London dan mempunyai pergaulan luas dengan tokoh-tokoh Islam antarabangsa termasuk Yusuf Islam atau Cat Steven,

“Beliau juga seorang yang begitu mesra dan mudah didekati yang amat mendekati watak almarhum Tok Kenali,” katanya.

Turut diumumkan Husam adalah Datuk Dr. Abdul Halim Yusof yang bakal bertanding di parlimen Kubang Kerian.

“Beliau adalah Pakar Ortopedik terkenal di Hospital USM.

“Selain berkhidmat sebagai doktor begitu cemerlang, beliau juga terlibat aktif dalam kerja bantuan bencana dan kemasyarakatan,” katanya.

Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan, Husam Musa pada majlis mengumumkan calon semalam.

Dua guru Yayasan Islam terkenal, Mohd Nor Yazid dan Abdul Kadir Othman turut diumumkan sebagai calon PH.

“Dua tokoh ini amat dikenali seluruh warga Yayasan Islam Kelantan (YIK).

“Cikgu Kadir begitu berjasa dalam hal pembangunan dan urusan pelabuaran YIK manakala Cikgu Nor begitu banyak jasa membangunkan Islam sepanjang pentadbiran arwah Tok Guru,” katanya.



Demikianlah Artikel Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan

Sekianlah artikel Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Cicit Tok Kenali, pensyarah kanan, tokoh guru calon PH di Kelantan dengan alamat link https://beritaterkini333.blogspot.com/2018/04/cicit-tok-kenali-pensyarah-kanan-tokoh.html

Subscribe to receive free email updates: